пʼятниця, 27 січня 2023 р.

Архів Хімія ІІ курс (21,22 гр.)

  АрхівХімія  ІІ курс (21, 22гр.) 2022-2023 н. р.  

                           Дистанційне навчання з хімії  

    Шановні учні! В цьому блозі я буду проводити з вами дистанційне навчання. Зв'язок будемо підтримувати за допомогою вайбера.

     Підручник :   О.Г. Ярошенко "Хімія",10кл., рівень стандарту, К., "Генеза",2018

 електронна версія:  https://pidruchnyk.com.ua/380-himiya-yaroshenko-10-klas.html  

  Детально і доступно матеріал з хімії представлено на платформі https://miyklas.com.ua/p

Тут же є і тренувальні вправи для вивчення предмета.

   Спочатку вивчіть теоретичний матеріал: у зошит запишіть № уроку, його тему і складіть короткий конспект вказаного параграфа по підручнику. Після вивчення теорії приступайте до виконання завдань. Готуйтесь до уроків систематично, згідно розкладу.


   Починаючи з уроку №13, працюємо за підручником 
             П.Попель "Хімія",11кл., рівень стандарту, 2019

                       електронна версія :

https://pidruchnyk.com.ua/470-hmya-popel-kriklya-11-klas.html


                                                   ІІ семестр

 Число для учнів 21групи 12.04.23                                         Число для учнів 22 групи 11.04.23

                      Тема програми. Неорганічні речовини і їхні властивості.  

   Уроки №63.  Тема. Поняття про жорсткість води.

Опрацюйте & 28 і запишіть відповіді на запитання:

        1.Чим зумовлена твердість води?

        2.Види тведості води.

        3.Чим зумовлена тимчасова твердість води? Як її усунути?

        4.Чим зумовлена постійна твердість води? Як її усунути?

        5.Яка негативна дія твердої води на виробництві і в побуті?

       7.Підготуйте проєкт № 20.Усунення тимчасової і постійної жорсткості води.  


 Число для учнів 21групи 11.04.23                                         Число для учнів 22 групи 07.04.23

                      Тема програми. Неорганічні речовини і їхні властивості.  

                                Урок № 62. Практична робота№1

                         Тема. Дослідження якісного складу солей.

Мета: навчитись досліджувати якісний склад солей.

        Ознайомтесь з завданням практичної роботи №1 у підручнику на с. 193,   перегляньте відео і оформіть   досліди ,заповнивши табл. на с.193.  

https://www.youtube.com/watch?v=Nyf-YkgHx_8&ab_channel=%D0%9B%D0%B5%D1%81%D1%8F%D0%9B%D1%83%D0%BA%D0%B8%D1%8F%D0%BD%D1%87%D1%83%D0%BA 

 Число для учнів 21групи  05.04.23                                         Число для учнів 22 групи 07.04.23

                             Тема програми. Неорганічні речовини і їхні властивості.

                                                Урок№61. Узагальнення знань.

    1. До 08.00 06.23 пройти тестування

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7940588

    2.    Підготувати проєкт №19 "Властивості і застосування карбонатів, нітратів і ортофосфатів лужних і лужноземельних металічних елементів, солей амонію." 

 Число для учнів 21групи  04.04.23                                         Число для учнів 22 групи 04.04.23

    Тема програми. Неорганічні речовини і їхні властивості.

                     Урок №60. Тема. Солі.

   1. Опрацюйте & 27,   перегляньте відео, оформіть лабораторні досліди №7, № 8.

Зразок оформлення дослідів див. в уроку №9

                                               Лабораторний дослід № 7. ( с. 191 )

        Тема. Виявлення у розчинах силікат - іонів.

 https://www.youtube.com/watch?v=lrQhqecOxlA

                                            Лабораторний дослід №8(с._192)

    Тема. Виявлення у розчинах ортофосфат-іонів.

https://www.youtube.com/watch?v=gwYMOOgEQns 

    2.  Переглянути презентацію і виписати якісні реагенти на наведені аніони і катіони.

 Число для учнів 21групи                                                Число для учнів 22 групи   30.03.23 

     28.03.23                     Тема програми. Неорганічні речовини і їхні властивості.   

                                                   Урок №59. Тема. Солі.

    Прочитайте цей матеріал, пригадайте  як складаються формули солей, як дають назви солям.

    Потім вивчіть & 27 с.163 підручника, перегляньте відео і оформіть лабораторні досліди №№ 3-6 на с.189.

завдання№2https://www.youtube.com/watch?v=SXXtiKSSRpM 

завдання №3 https://www.youtube.com/watch?v=mdL-8mVTU70

       Зразок оформленння лаб. досліду:

                Лабораторний дослід № 3.

       Тема. Виявлення в розчині катіонів барію.

Взяли: розчин барій нітрату

Додали: розчин сульфатної кислоти

Спостерігали: утворення білого осаду

Висновок: записати рівняння реакції між барій нітратом та сульфатною кислотою (молекулярне та йонні)

    Йони Барію можна виявити за допомогою речовин,що містять сульфат-іони. При додаванні до розчину,що містить  йони Барію сульфатної кислоти або її солей утворюється білий осад.


Солями називають продукти заміщення атомами металічних елементів атомів Гідрогену у молекулах кислот.
Солі — складні речовини, що складаються з металічних елементів і кислотних залишків.
Номенклатура солей
При складанні назв солей дотримуються наступної схеми:
назва металічного елемента у називному відмінку + назва кислотного залишку: кальцій сульфат, натрій нітрат, алюміній ортофосфат, тощо.
Те, який суфікс застосовують у назві солі, залежить від цілого ряду чинників, а саме:

1) якщо до складу солі входить кислотний залишок безоксигенової кислоти (наприклад, хлоридної, (соляної) HCl), тоді використовується суфікс –ид (наприклад, хлорид);

2) якщо до складу солі входить кислотний залишок кислоти, в назві якої є закінчення –а (наприклад, сульфатна H2SO4), у назві солі використовується суфікс –ат (наприклад, сульфат);

3) якщо до складу солі входить кислотний залишок кислоти, в назві якої є суфікс –ист (наприклад, сірчиста H2SO3) , у назві солі використовується суфікс –іт (наприклад, сульфіт).

Якщо до складу солі входить металічний елемент, що має змінну валентність, то його валентність у даній сполуці вказують римськими цифрами в дужках одразу (без пробілу) після назви металу.


Існують солі, до складу яких замість металічного хімічного елемента входить одновалентна група амонію NH4I (йон амонію NH4+ ).
Зверни увагу!
При складанні формул солей дотримуються правила: сума валентностей металічного хімічного елемента повинна дорівнювати сумі валентностей кислотного залишку.

                          

                                           Урок №58. Тема. Основи.
    Прочитати текст, законспектувати, пройти тестування до 28.03.23 до 08.00

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7437789

В підручнику цей матеріал викладено у &26 c.158  .

Основами називають складні речовини, до складу яких входять металічні хімічні елементи, сполучені з  "днією або декількома гідроксогрупами (групами атомів OH).
Виходячи з цього, загальну хімічну формулу основ можна зобразити наступним чином:
M(OH)n,
 
де M — знак металічного хімічного елемента,
а n — індекс, чисельно співпадаючий з валентністю металу.
Класифікація основ
Зверни увагу!
Основи класифікують за двома ознаками — розчинністю у воді, і кількістю гідроксильних груп.
Розчинні у воді основи називають лугами.
За їх здатністю розчинятися у воді основи ділять на розчинні і практично нерозчинні:
 
base (2).png
 
 
Кислотність основ
  

За числом гідроксильних груп основи буваоть однокислотні (NaOHKOHLiOH), двокислотні ( Ca(OH)2Fe(OH)2Cu(OH)2), багатокислотні (Fe(OH)3).
Загальні хімічні властивості лугів
1.  Розчини лугів змінюють забарвлення індикаторів.
 
Фактично індикатор реагує на наявність гідроксидних груп, що містяться в розчині будь якого лугу. При цьому протікає хімічна реакція з утворенням нового продукту, ознакою протікання якої є зміна забарвлення речовини.
 
 Зміна забарвлення індикаторів у розчинах лугів
 
Індикатор
Зміна забарвлення індикатора
Лакмус
Фіолетовий лакмус стає синім
lakmus_1.png
Фенолфталеїн
Безбарвний фенолфталеїн стає малиновим
 
ff.png
Універсальний
індикатор
Універсальний індикатор стає синім
 
ui.png
 
2. Луги взаємодіють з кислотами, утворюючи сіль і воду.
Реакції обміну між лугами і кислотами називають реакціями нейтралізації.
Наприклад, при взаємодії натрій гідроксиду з нітратною кислотою утворюється натрій нітрат і вода:
 
NaOH+HNO3=NaNO3+H2O.
 
3. Луги взаємодіють з кислотними оксидами, утворюючи сіль і воду.
  
Наприклад, при взаємодії кальцій гідроксиду з карбон(IV) оксидом (вуглекислим газом), утворюється кальцій карбонат і вода:
 
Ca(OH)2+CO2=CaCO3+H2O.
 
4. Луги можуть взаємодіяти з розчинними у воді солями.  
Зверни увагу!
Реакція обміну між основою і сіллю можлива лише у тому випадку, якщо обидві вихідні речовини є розчинними у воді, а в результаті реакції утворюється хоча б одна нерозчинна речовина (випадає осад).
Наприклад, при взаємодії калій гідроксиду з купрум(II) сульфатом утворюється калій сульфат і купрум(II) гідроксид, який випадає в осад:
 
2KOH+CuSO4=K2SO4+Cu(OH)2.
 
При взаємодії кальцій гідроксиду з натрій карбонатом утворюється кальцій карбонат (осад) і натрій гідроксид:
 
Ca(OH)2+Na2CO3=CaCO3+2NaOH.
 
5. Малорозчинні луги при нагріванні розкладаються на оксид металу і воду.
  
Наприклад, якщо нагріти кальцій гідроксид, утворюється кальцій оксид і водяна пара:
 
Ca(OH)2=t°CaO+H2O.
Загальні хімічні властивості нерозчинних основ
1. Нерозчинні основи взаємодіють з кислотами, утворюючи сіль і воду.
 
Наприклад, при взаємодії купрум(II) гідроксиду з сульфатною кислотою утворюється купрум(II) сульфат і вода:
 
Cu(OH)2+H2SO4=CuSO4+2H2O.
 
2. Деякі нерозчинні основи можуть взаємодіяти з деякими кислотними оксидами, утворюючи сіль і воду.
 
Наприклад, при взаємодії купрум(II) гідроксиду з сульфур(IV) оксидом утворюється купрум(II) сульфіт і вода:
 
Cu(OH)2+SO2=t°CuSO3+H2O
 
3. Нерозчинні основи при нагріванні розкладаються на оксид металу і воду.
  
Наприклад, ферум(ІІІIII) гідроксид при нагріванні розкладається на ферум(ІІІIII) оксид і воду:

 Дата для учнів 21 групи  27.03.23                                     Дата для учнів 22 групи  27.03.23

            Тема програми. Неорганічні речовини і їхні властивості.

   Урок № 57 . Тема. Залізофізичні та хімічні                                                                                     властивості. 

    Опрацювати # 25 підручника, переглянути презентацію,                           https://naurok.com.ua/prezentaciya-na-temu-zalizo-fizichni-ta-himichni-vlastivosti-150828.html                                                                   

 І.   виписати 

    1) електронну формулу феруму

   2)хімічні властивості  заліза (реакції заліза з неметалами, водою, кислотами, солями)

  3)  формули оксидів феруму , гідроксидів феруму,

  4)  їхні хімічні властивості   

  5) назви і формули залізних руд. Де вони використовуються?                                      ІІ. Виконати вправу №195 а) і б).   

 Дата для учнів 21 групи  21.03.23                                     Дата для учнів 22 групи  23.03.23

                 Тема програми. Неорганічні речовини і їхні властивості.

                          Урок №56. Тема. Алюміній.

  1)  Вивчіть #24 підручника, перегляньте презентацію

https://naurok.com.ua/prezentaciya-po-temi-alyuminiy-fizichni-ta-himichni-vlastivosti-152646.html

запишіть фізичні та хімічні властивості алюмінію

  2) Розв'яжіть задачу.

Сплав міді й алюмінію масою 15г обробили надлишком хлоридної кислоти й добули водень об'ємом 13,44л (н.у.).Обчисліть масові частки металів у сплаві.

  Дата для учнів 21 групи  20.03.23                                     Дата для учнів 22 групи  20.03.23

    Тема програми. Неорганічні речовини і їхні властивості.

 Урок №55   Тема.Фізичні властивості металів.

    Опрацюйте #23 статтю "Фізичні властивості" і запишіть фіз. властивості металів.

Які метали мають найвищу електропровідність?

Який метал найтвердіший?

Що значить феромагнетики?

Які метали є феромагнетиками?

    До 20.00   21.03.23 пройти тестування

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=6575235

   Дата для учнів 21 групи  20.03.23                                     Дата для учнів 22 групи  20.03.23

       Тема програми. Неорганічні речовини і їхні властивості.

Урок№54.Загальна характеристика металів. Застосування металів та їхніх сплавів.

1) Вивчіть матеріал # 23 підручника до с. 135, до статті "Фізичні властивості"та перегляньте презентацію дайте письмові відповіді на запитання:

https://naurok.com.ua/prezentaciya-zagalna-harakteristika-metaliv-fizichni-ta-himichni-vlastivosti-metaliv-207453.html

    1. Яких елементів у природі більше метал. чи неметал.?

    2.Який метал у природі найпоширеніший?

    3.Де у періодичній системі розміщені метали?

    4. Яка кількість електронів перебуває на зовнішньому рівні атомів металів?

    5.Атоми металів здатні втрачати чи приєднувати електрони?

    6. Чи перетворюються атоми металів на катіони під час віддачі електронів?

        (катіони - це позитивно заряджені йони. Йон - заряджена частинка.

         аніон - негативно заряджена частинка)

    7. Який хімічний зв'язок у металах?

    8. Які кристалічні гратки у металах ?

 2.Опрацювати статтю параграфа 23  с.136 . Виписати склад сплавів: чавун, нержавіюча сталь, бронза, латунь.

     

   Дата для учнів 21 групи                                                         Дата для учнів 22 групи  16.03.23

 14.03.23                         Тема програми. Неорганічні речовини і їхні властивості.

       Урок №53. Тема. Задачі на надлишок. 

        До  20.00  17.03.23 пройти  тестування.

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1391494

  Дата для учнів 21 групи                                                            Дата для учнів 22 групи 13.03.23 групи 13.03.23                        Тема програми. Неорганічні речовини і їхні                                                                                 властивості.

                       Урок №52. Тема. Задачі на надлишок. 

  Дата для учнів 21 групи                                                            Дата для учнів 22 групи

    13.03.23                                                                                        13.03.23

    1.Опрацюйте # 22 , с.128  підручника, перегляньте презентацію і із презентації

https://naurok.com.ua/prezentaciya-po-temi-rozv-yazannya-zadach-za-rivnyannyami-reakciy-yakscho-odin-iz-reagentiv-uzyato-v-nadlishku-2-god-142009.html

запишіть алгоритм розв'язання задач на надлишок і приклад розв'язання однієї задачі.

  2.Розв'яжіть задачу №167 с.132 підручника

 

  Дата для учнів 21 групи                                                            Дата для учнів 22 групи

   13.03.23    Тема програми. Неорганічні речовини і їхні властивості.    13.03.23

          Уроки№№ 50,51. Тема. Особливості взаємодії металів з               

                                                 нітратною кислотою.

    1.Опрацювати статтю "Реакції з металами" # 21 c.124, перегляньте презентацію

https://naurok.com.ua/prezentaciya-po-temi-osoblivosti-vzaemodi-metaliv-z-nitratnoyu-i-koncentrovanoyu-sulfatnoyu-kislotami-148675.html

 записати як нітратна кислота реагує з металами. Записати рівняння взаємодії розб. нітратної кислоти з магнієм, коефіцієнти підібрати 

методом електронного балансу.

  Дата для учнів 21 групи                                                            Дата для учнів 22 групи

    06.03.23                                                                                                    06.03.23

                        Тема програми. Неорганічні речовини і їхні властивості.

            Урок№ 49. Тема. Особливості взаємодії металів з концентрованою

                                            сульфатною кислотою.

    1. Вивчити # 21 с.122 стаття "Реакції з металами", переглянути презентацію.

https://naurok.com.ua/prezentaciya-na-temu-sulfatna-kislota-205625.html

та записати як конц.сульфатна кислота реагує з металами, записати рівняння взаємодії конц. сульфатної кислоти з міддю. Підібрати коефіцієнти методом електронного балансу.

    2. Розв'язати задачу. В розчин сульфатної кислоти, в якій міститься 49г сульфатної кислоти, помістили цинк і срібло. Обчислити який об'єм водню виділиться.

  Дата для учнів 21 групи                                                            Дата для учнів 22 групи

06.03.23                                                                                                    06.03.23

          Тема програми. Неорганічні речовини і їхні властивості 

                        Урок№48. Тема. Кислоти. Кислотні дощі.

Опрацювати # 21 підручника, переглянути презентацію і 

  1.записати із підручника табл. 8 с.121"Формули і назви ...". Вивчити назви цих кислот.

  2. Із презентації виписати хім. властивості кислот (рівняння реакцій)

https://naurok.com.ua/prezentaciya-na-temu-sulfatna-kislota-205625.html

  3.До 08.00  09.03.2023 пройти тестування (повт. алотропію із # 15)

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3665511

 

     

  Дата для учнів 21 групи                                                            Дата для учнів 22 групи

 27.02.23,  28.02.23                                                                                  27.02.23 02.03.23

                Тема програми. Неорганічні речовини і їхні властивості 

         Уроки № 46, 47.  Тема. Оксиди неметалічних елементів, їх уміст в атмосфері.

    Опрацюйте &20 підручника, перегляньте презентацію 

https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-v-11-klasi-oksidi-nemetalichnih-elementiv-210531.html

та  складіть формули оксиду карбону(ІV), оксиду

фосфору(ІІІ), оксиду фосфору(V), оксиду нітрогену(І),  запишіть 

1) рівняння реакцій взаємодії кальцій оксиду (СаО) та сульфур(IV) оксиду з

    водою

    лугом(розчина у воді основа) NaOH, якщо реакція можлива

    кислотою НСl (у випадку можливості взаємодії)

    кальцій оксиду та сульфур (ІV) оксиду між собою.

2)що таке парниковий ефект? Як можна зменшити підвищення температури на нашій планеті?

3)письмово виконайте вправу № 149 на с.119.

3)До 04.03.23  до 20.00 год. пройти тестування

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7499577

 Дата для учнів 21 групи                                                            Дата для учнів 22 групи

 21.02.23, 27 .02.23                                                                                  23.02.23  27.02.23

            Уроки№44,45. Тема Сполуки неметалічних елементів з   Гідрогеном.                               

   Опрацюйте параграф18 підручника, перегляньте презентацію і запишіть:

https://naurok.com.ua/prezentaciya-po-temi-spoluki-nemetalichnih-elementiv-z-gidrogenom-osoblivosti-vodnih-rozchiniv-cih-spoluk-h-zastosuvannya-142002.html

1.формули гідроген хлориду та гідроген нітриду. Під формулами напишіть всі відомі вам назви ціх сполук.

2.Який тип хім. зв'язку у гідроген хлориду  та гідроген нітриду ?

3.Фіз. властивості НСl та амоніаку.

4.Які властивості мають розчини   гідроген хлориду  та гідроген нітриду ?(основні чи кислотні)

5.Формулу йона амонію.

6.формули амоній хлориду,

                    амоній сульфату

                    амоній карбонату

                    амоній фосфату

7.Який якісний реактив на йон амонію?

8.Записати рівняння реакції між амоній хлоридом і натрій гідроксидом

 Дата для учнів 21 групи                                                            Дата для учнів 22 групи

 20.02.23, 20.02.23                                                                                  20.02.23  20.02.23

                       Тема програми. Неорганічні речовини і їхні властивості

                  Уроки №№42,43. Тема.Окисні та відновні властивості немета                                    лів

 1.   ,Вивчіть цей матеріал за підручником параграф17 с.95

 2.  Як урівнювати рівняння окисно-відновних реакцій повторіть із відео,запишіть, який елемент називається відновником, а який - окисником; що таке окиснення, а що таке відновлення?

 https://www.youtube.com/watch?v=Ncmvfyon3bc&ab_channel=%D0%A3%D1%80%D0%BE%D0%BA%D0%B8%D1%85%D1%96%D0%BC%D1%96%D1%9

3. На допомогу- презентація

https://naurok.com.ua/prezentaciya-okisno-vidnovni-rekakci-9-klas-14476.html

  3. Доберіть коефіцієнти методом електронного балансу. Укажіть окисник і відновник.

 а) Na  +  Cl2 -> NaCl

 б)P  +  O2 -> P2O5

 в)HgO -> Hg  +  O2  

 г) H2S  +  O2 → H2O  +  SO2; 

 д) NH3 + O2 -> N2  +  H2O;

 ж) FeCl3 + H2S -> FeCl2 + S↓ + HCl;

 з)MnS + HNO3(конц.) -> MnSO4 + NO2↑ + H2O;

 Дата для учнів 21 групи                                                            Дата для учнів 22 групи

         13.02.23                                                                                                         13.02.23

                Тема програми. Неорганічні речовини і їхні властивості

         Урок №41. Тема. Явище адсорбції.

            Опрацюйте статтю & 16 с.91 "Адсорбція" і запишіть

         1 що таке адсорбція?

          2 перегляньте відео 

   https://www.youtube.com/watch?v=cAyS8wabNas&ab_channel=%D0%95%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%BD%D0%BD%D1%96%D0%BA%D0%BD%D0%B8%D0%B3%D0%B8%22%D0%A0%D0%90%D0%9D%D0%9E%D0%9A%22

        і оформіть лабораторний дослід №2 (завдання № 2, № 4) с.80 підручника за схемою:

                                Лабораторний дослід №2.

              Тема. Дослідження адсобційної здатності активованого вугілля й                аналогічних лікарських препаратів.

                                    завдання №2.

     Взяли: розчин йодної настоянки

    Додали: пігулки активованого вугілля

    Спостерігали: запишіть спостереження із відео (як змінився колір розчину?)

     Висновок: поясніть чому відбулося знебарвлення  розчину йодної настоянки


       Дата для учнів 21 групи                                                            Дата для учнів 22 групи

         13.02.23                                                                                                         13.02.23

           Тема програми. Неорганічні речовини і їхні властивості

        Урок № 40.Тема.Фізичні властивості. Алотропія.                                                        

    І. Вивчіть статтю & 16 "Фізичні властивості неметалів" на с.90 та продовжуйте працювати з параграфом 15 с.85.

Запишіть1 фіз. властивості неметалів

              2 що таке алотр опія?

              3  записати назви алотропних модифікацій Оксигену

              4 - - - - - - - - - - -                               -                                    Карбону

              5- ---        -  -                                                                           Фосфору

              6  -  - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -                                            Сульфуру

         7 Яка причина алотропних модифікацій Оксигену,Карбону, Фосфору,Сульфуру?

        ІІ.Підготуйте проєкт №17: Штучні алмази у техніці    

Дата для учнів 21 групи                                                            Дата для учнів 22 групи

 06.02.23                                                                                                         06.02.23

                Тема програми. Неорганічні речовини і їхні властивості

06.02.2023           Урок № 39. Тема. Неметали. Загальна характеристика                                                                   неметалів.

    Вивчіть параграф 15 на с.84 підручника  до статті "Алотропія" та статтю "Поширеність неметалів ..." на с.88 ,складіть коротенький конспект.


Дата для учнів 21 групи                                                            Дата для учнів 22 групи

  06.02.23                                                                                                         06.02.23

                Тема програми. Хімічні реакції.

06.02.2023           Урок № 38. Узагальнення і контроль знань

До 08.00   09.02.23 пройти тестування

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=6742831

         

Дата для учнів 21 групи                                            Дата для учнів 22 групи

   30.01.23 , 30.01.23                                                                          30.01.23, 30.01.23                         

                                            Тема програми. Хімічні реакції. 

     Уроки № 36, 37Тема. Розрахункові задачі. Обчислення за хімічними   

     рівняннями відносного  виходу продукту реакції. 

    Перегляньте презентацію за посиланням. Запишіть за якими формулами обчислюють відносний вихід продукту реакції.Якою буквою він позначається?(Цю величину позначають грецькою літерою η (ета) )

                 https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-v-11-klasi-obchislennya-za-himichnimi-rivnyannyami-vidnosnogo-vihodu-produktu-reakci-202499.html

   Роз гляньте цей матеріал у підручнику: параграф 11, с.60. Запишіть один приклад розв'язання задач.

    Розв'яжіть задачі.  

 

         Задача 1.  При окисненні 17,32 л сульфур (IV) оксиду утворилося 60 г сульфур (VI) оксиду. Визначити відносний вихід продукту реакції.

(рівняння реакції      2SO2 + O2 → 2SO3

                                  

Задача 2. З водню масою 60 г і відповідної кількості азоту синтезували амоніак масою 272 г . Яка масова частка виходу амоніаку по відношенню до теоретичного 

 

Дата для учнів 21 групи                                            Дата для учнів 22 групи

   23.01.23                                                                                   23.01.23  

                        Тема програми. Хімічні реакції.    
Урок № 35. Тема. Поняття про гальванічний елемент як  хімічне                                                   джерело  електричного струму.

Прочитати статтю "Сучасні гальванічні елементи"на с.73 параграфа 13 підручника  і скласти тези за планом.

                                      План

 1.Різновиди гальванічних елементів

. 2.Електричні акумулятори, їх специфіка

  3Шкода для довкілля від викинутих батарейок, їх правильна  утилізація.


Дата для учнів 21 групи                                            Дата для учнів 22 групи

   23.01.23                                                                                    23.01.23

                        Тема програми. Хімічні реакції.    

  Урок № 34.Тема. Поняття про гальванічний  елемент як                                                                             хімічне джерело електричного струму.
 1.
 Прочитати текст параграфу 13 на с.73 ,переглянути презентацію
 і записати:
       а)  визначення джерел струму, 
       б) види хімічних джерел струму, 
       в) описати гальванічний елемент Даніела (цинкмідний гальванічний елемент): які процеси відбуваються, який ток виробляє гальванічний елемент, що є катодом, анодом, який заряд у катода, анода.
 2.Підготувати один із проектів у формі презентації, буклету, повідомлення тощо.
     Теми проектів:
 №15.Гальванічний елемент з картоплі.
 №16.Види і принципи роботи малих джерел електричного струму, утилізація їх.

Дата для учнів 21 групи                                            Дата для учнів 22 групи

   16.01.23,  16.01.23                                                            16.01.23,  16.01.23
                        Тема програми. Хімічні реакції.    

                     Уроки №32, №33.Тема. Гідроліз солей.
 
    Опрацюйте & 12 підручника. Запишіть визначення гідролізу, види гідролізу, наведіть приклади. Перегляньте відео і оформіть лабораторну роботу1.с. 70.
                                 Оформлення досліду
                            Лабораторний дослід № 1.
        Тема. Визначення рН водних розчинів солей за допомогою індикатора.
Взяли  розчини              натрій хлориду(NaCl),  натрій карбонату,    цинк хлориду
Спостерігали            лакмус фіолетовий              записати 
  Яке середовище?      нейтральне                               самостійно
Який йон підлягає     сіль гідролізу не 
     гідролізу?                підлягає

Висновок. Записати рівняння реакцій гідролізу солей в йонному і молекулярному вигляді 
Дата для учнів 21 групи                                            Дата для учнів 22 групи

       29.12.22                                                                         26.12.22

   Урок № 31 Тема. Необоротні і оборотні хімічні процеси. Хімічна рівновага. Принцип Ле Шателье.

1.Пригадайте теорію :

      

  • Необоротними називаються реакції, які відбуваються лише в одному напрямі й завершуються повним перетворенням вихідних речовин у кінцеві речовини.
  • Оборотними називаються такі реакції, які одночасно відбуваються у двох взаємно протилежних напрямах.
  • Реакцію, що протікає зліва направо, називають прямою реакцією. Реакцію, що відбувається справа наліво – зворотною реакцією.
  • Стан системи, за якого швидкість прямої реакції дорівнює швидкості зворотної реакції, називають хімічною рівновагою.  

 2. Виконайте завдання письмово :  

 

1. За яких умов хімічну рівновагу в наведених схемах можна змінити в напрямку прямої реакції:
а) 2NO
(г) + O2(г)  2NO2(г) + Q;
б) H
2(г) + Cl2(г)  2HCl(г) +Q
в) 2SO
2(г) + O2(г)  2SO3(г) + Q?

 

2. Як слід змінити тиск, щоб рівновагу в системі 2CO + O2  2CO2 змістити праворуч?

 

3. Які з наведених тверджень не містять помилок:
а) швидкість хімічної реакції не залежить від температури;
б) швидкість хімічної реакції пропорційна концентрації речовин, що реагують;
в) вибором каталізатора можна досягти високого виходу продуктів реакції;
г) для підвищення виходу продуктів екзотермічної реакції процес необхідно вести під час нагрівання?


Дата для учнів 21 групи                                            Дата для учнів 22 групи

       29.12.22                                                                         26.12.22
                                 Тема програми. Хімічні реакції.    

                 Урок №30. Тема. Необоротні і оборотні процеси. Хімічна            рівновага. Принцип Ле Шательє.


              1. Для опанування цієї теми уважно прочитайте  теорію(кілька разів)і дайте відповіді(письмово):

      1.     Що називають хімічною рівновагою?

2.     Чому хімічну рівновагу називають динамічною?

3.     Які чинники впливають на стан хімічної рівноваги?

4.     Які реакції називають оборотними?

5.     Що таке необоротні реакції?

6.     Як формулюється принцип Ле Шательє?

7.     Чи може людина впливати на хімічну рівновагу?

8.     Що таке зміщення хімічної рівноваги?

9.     Що таке пряма і зворотна реакції?

  

         За напрямком реакції можна поділити на оборотні та необоротні. Для необоротних реакцій характерні такі ознаки: виділення газу, утворення осаду або води.

Реакції, які відбуваються лише в одному напрямі й завершуються повним перетворенням вихідних речовин у кінцеві речовини, називаються необоротними.



Прикладом такої реакції може бути розклад калій перманганату під час нагрівання: 2KMnO4   K2MnO4 + MnO2 + O2.

Реакція припиниться тоді, коли весь калій перманганат розкладеться. Необоротних реакцій не так багато. Більшість реакцій оборотні.

Оборотними називаються такі реакції, які одночасно відбуваються у двох взаємно протилежних напрямах. Часто буває, що речовини, які утворилися під час хімічної реакції, перетворюються на ті, що були на початку реакції. Наприклад, якщо крізь воду пропускати вуглекислий газ, то утворюється карбонатна кислота: H2O + CO2 → H2CO3.

Коли припинити пропускання газу, то ми помітимо, як газ виділяється з розчину. Відбувається зворотний процес: карбонатна кислота розкладається на вуглекислий газ і воду: H2CO3 → H2O + CO2.

Оборотні реакції записують одним хімічним рівнянням, у якому позначають дві стрілки у двох протилежних напрямах. Утворення карбонатної кислоти можна назвати прямою реакцією, а її розклад – зворотною реакцією: H2O + CO2   H2CO3.

У загальному вигляді оборотні реакції можна зобразити так:

A + В   С.

Реакцію, що протікає зліва направо, називають прямою реакцією. Реакцію, що відбувається справа наліво – зворотною реакцією.

Хімічна рівновага

Оскільки швидкість хімічних реакцій залежить від концентрації реагуючих речовин, то на початку швидкість прямої реакції більша, ніж швидкість зворотної реакції. Далі, зі зниженням концентрації вихідних речовин і підвищенням концентрації продукту реакції, швидкість прямої реакції зменшується, а зворотної – зростає. Через деякий час швидкості прямої та зворотної реакцій стануть однаковими: υпрямої = υзворотної. Отже, система перейде у стан хімічної рівноваги. Стан системи, за якого швидкість прямої реакції дорівнює швидкості зворотної реакції, називають хімічною рівновагою.

Зауваження! Рівновага встановлюється не тому, що реакції припиняються, а тому, що пряма і зворотна реакції проходять з однаковою швидкістю. Таку рівновагу називають динамічною. Скільки молекул вихідних речовин вступає в пряму реакцію, стільки ж молекул утворюється в результаті зворотної реакції.

Хімічна рівновага зовні непомітна. Наприклад, коли дивитися на закриту пляшку з газованою водою, то ніякі ознаки хімічних реакцій не спостерігаються, хоча насправді реакції відбуваються. Стан хімічної рівноваги може зберігатися як завгодно довго в закритій системі, за постійних зовнішніх умов.

Зміщення хімічної рівноваги

На стан хімічної рівноваги впливають концентрації речовин, що реагують, температура, а для газуватих речовин – ще й тиск. Якщо змінюється один із цих параметрів, стан рівноваги порушується, і концентрації всіх реагуючих речовин змінюються доти, доки не встановиться новий стан рівноваги, але вже з іншими значеннями рівноважних концентрацій. Такий перехід реакційної системи з одного стану рівноваги в інший називається зміщенням хімічної рівноваги.

Напрям зміщення хімічної рівноваги у процесі зміни концентрації речовин, що реагують, температури і тиску визначається загальним положенням, відомим як принцип Ле Шательє (1884 р.):

Якщо змінити одну з умов, за яких система перебуває у стані рівноваги (температуру, тиск або концентрацію), то в системі відбуватимуться процеси, що протидіють цій зміні.

Принцип дає можливість передбачити зміни в рівноважних системах під впливом зовнішніх умов, а також керувати хімічно рівноважними системами. Наприклад, дуже важливий процес взаємодії вільного азоту з воднем з утворенням амоніаку відбувається відповідно до рівняння N2 + 3H2  2NH3 + Q. На підставі принципу Ле Шательє робимо висновок, що рівновага зміститься на бік утворення амоніаку за умови зниження температури та збільшення тиску. Тому синтез амоніаку відбувається за температури 400-500°C та за високого тиску.

Способи зміщення рівноваги у бажаному напрямку, що базуються на принципі Ле Шательє, відіграють неабияку роль у хімічному виробництві, бо дають можливість добувати з меншими затратами різноманітні речовини.

Розглянемо вплив різних чинників на стан хімічної рівноваги.

Таблиця 4. Умови зміщення рівноваги

Чинники

Зміщення рівноваги

Приклад

Температура (t°)

А + Б   АБ + Q

А + Б   АБ – Q

Під час підвищення температури рівноважної системи рівновага зміщується на бік ендотермічної реакції, а під час зниження – на бік екзотермічної. У реакції, яка протікає без теплового ефекту, зміна температури не впливає на зміщення рівноваги.

N2 + 3H2   2NH3 + Q

Концентрація (C)

Cбільша → Cменша

При підвищенні концентрації вихідних речовин рівновага зміститься на бік зменшення концентрації, тобто в напрямку утворення продукту реакції.

Тиск (для газів, ρ)

Vбільший → Vменший

Підвищення тиску зміщує рівновагу системи на бік утворення менших об’ємів, а зменшення його – на бік утворення більших об’ємів. Якщо в процесі оборотної реакції об’єми газуватих речовин не змінюються, то зміна тиску не впливає на стан рівноважної системи.

  

Каталізатор

Не зміщує хімічну рівновагу, бо однаково впливає на швидкість прямої та зворотної реакцій.

Підсумок

 Необоротними називаються реакції, які відбуваються лише в одному напрямі й завершуються повним перетворенням вихідних речовин у кінцеві речовини.

Оборотними називаються такі реакції, які одночасно відбуваються у двох взаємно протилежних напрямах.

Реакцію, що протікає зліва направо, називають прямою реакцією. Реакцію, що відбувається справа наліво – зворотною р

Дата для учнів 21 групи                                            Дата для учнів 22 групи

       27.12.22                                                                         19.12.22

                     Тема програми. Хімічний зв'язок і будова речовини.
             Урок №29. Тема. Контрольна робота.

До 20.00  27.12.22 пройти тестування

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=5772448

Дата для учнів 21 групи                                            Дата для учнів 22 групи

       26.12.22                                                                         19.12.22

                     Тема програми. Хімічний зв'язок і будова речовини.
             Урок №28. Тема. Узагальнення знань.
До 20.00 27.12.22 пройти тестування

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3413995


Дата для учнів 21 групи                                            Дата для учнів 22 групи

       22.12.22                                                                         12.12.22
                     Тема програми. Хімічний зв'язок і будова речовини.
        Урок №27. Тема. Кристалічний і аморфний стани твердих                                                                речовин.


Опрацювати параграф 8 с.45 і записати
  1.Які 2 стани речовин характерні для твердих речовин?
   2.Чим характеризується кристалічний стан речовин?
   3.----- - - - - ---- -- --         аморфний стан речовин?
   4. Заповнити таблицю

Ознаки

Молекулярні гратки

Атомні гратки

Йонні гратки

Металічні гратки

Приклади речовин

 

 

 

 

Які частинки знаходяться у вузлах кристал. Гратки?

 

 

 

 

T плавлення,Т кипіння

 

 

 

 

твердість

 

 

 

 

електропровідність

 

 

 

 

 



Дата для учнів 21 групи                                            Дата для учнів 22 групи

       22.12.12.22                                                                         12.12.22
                         Тема програми. Хімічний зв'язок і будова речовини.

                            Урок №26.Тема. Водневий хімічний зв'язок.

     Опрацюйте статтю "Водневий зв'язок" параграфа 7 с.41, запишіть визначення цього виду зв'зку. Наведіть приклади сполук з внутрішньомолекулярним водневим зв'язком і міжмолекулярним водневим зв'язком.

     Підготуйте проєкт "Значення водневого для організації структур біополімерів."(захист у вигляді презентації, буклету тощо)


Дата для учнів 21 групи                                            Дата для учнів 22 групи

       15.12.22                                                                         05.12.22

                     Тема програми. Хімічний зв'язок і будова речовини.

               Урок№25. Тема.Металічний хімічний зв'язок.

    Вивчіть параграф 5 с.29 стаття " Металічний хімічний зв'язок".

 Вивчіть цей вид зв'язку за підручником (параграф 7 с.43)

Запишіть визначення металічного зв'язку. Цей зв'язок характерний для всіх металів.

    До20.00 17.12.22 пройдіть тестування

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=5414668

    Підготуйте проєкт "Використання речовин із різними видами хімічних зв'язків у техніці".


Дата для учнів 21 групи                                            Дата для учнів 22 групи

       15.12.22                                                                         05.12.22

            Тема програми. Хімічний зв'язок і будова речовини.

                 Урок№24.Тема. Йонний хімічний зв'язок.

   Вивчіть тему за підручником, параграф 5  с.30

Перегляньте відео (запишіть, що таке катіони, аніони, 2 формули сполук з йонним зв'язком)

https://www.youtube.com/watch?v=aZm_Y0d50IY&ab_channel=%D0%9E%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%B0%D0%A2%D1%80%D1%83%D0%B1%D1%87%D0%B0%D0%BD%D1%96%D0%BD%D0%B0%D0%97%D1%80%D0%BE%D0%B7%D1%83%D0%BC%D1%96%D1%82%D0%B8%D0%A5%D0%86%D0%9C%D0%86%D0%AE

  Презентація надопомогу

https://naurok.com.ua/prezentaciya-na-temu-yoni-yonniy-zv-yazok-yogo-utvorennya-228410.html

Дата для учнів 21 групи                                            Дата для учнів 22 групи

      08.11.22   08.12.22                                                                      28.11.22      28.11.22

            Тема програми. Хімічний зв'язок і будова речовини.

         Уроки №№ 22, 23. Тема. Ковалентний хімічний зв'язок.

Вивчіть тему за підручником , параграф 6 с.34, перегляньте презентацію

https://naurok.com.ua/prezentaciya-na-temu-kovalentniy-zv-yazok-yogo-utvorennya-228404.html

Виконайте вправу47,  №49 с.40



Дата для учнів 21 групи                                            Дата для учнів 22 групи

  01.12.22                                                                            21.11.22

    Тема програми. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів.
    Урок №21. Тема. Узагальнення та конроль знань.

До 8.00 02.12.22 пройти тестування

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3394975

 На  наступний урок підготуйте проєкти:

1). №2 Застосування радіонуклідів у медицині.

2). №3 Використання радіоактивних ізотопів як індикаторів у тваринництві, археології.

(проєкт може бути представлений у вигляді презентації ,відео, буклету, тощо).


                                                                                               Дата для учнів 22 групи

                                                                              21.11.22

    Тема програми. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів.

  Урок № 20. Тема.Навчальні проекти. 

На  наступний урок підготуйте проєкти:

1). №2 Застосування радіонуклідів у медицині.

2). №3 Використання радіоактивних ізотопів як індикаторів у тваринництві, археології.

(проєкт може бути представлений у вигляді презентації ,відео, буклету, тощо).



Дата для учнів 21 групи                                            Дата для учнів 22 групи

       01.12.22                                                                             09.11.22, 16.11.22
    Тема програми. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів.

         Уроки№№18,19. Тема. Можливі ступені окиснення неметалічних

               елементів 2 і 3 періодів.

    Матеріал цієї теми розглянуто у параграфі 3 (с.20) підручника. Прочитайте 

підручник і текст(викладений нижче) та виконайте вправи.

Ступінь окиснення. Визначення ступеня окиснення атома елемента за хімічною формулою сполуки. Складання формули сполуки за відомими ступенями окиснення атомів елементів

Ступінь окиснення елемента – це умовний заряд атома в речовині, обчислений із припущенням, що вона складається з іонів. Для визначення ступеня окиснення елементів необхідно запам’ятати певні правила:

1. Ступінь окиснення може бути позитивним, негативним або дорівнювати нулю. Він позначається арабською цифрою зі знаком «плюс» або «мінус» над символом елемента.

2. При визначенні ступенів окиснення виходять з електронегативності речовини: сума ступенів окиснення всіх атомів у сполуці дорівнює нулю.

3. Якщо сполука утворена атомами одного елемента (в простій речовині), то ступінь окиснення цих атомів дорівнює нулю.

4. Атомам деяких хімічних елементів звичайно приписують сталі ступені окиснення. Наприклад, ступінь окиснення Флуору в сполуках завжди дорівнює –1; Літію, Натрію, Калію, Рубідію і Цезію +1; Магнію, Кальцію, Стронцію, Барію і Цинку +2, Алюмінію +3.

5. Ступінь окиснення Гідрогену у більшості сполук +1, і лише в сполуках з деякими металами він дорівнює –1 (KH, BaH2).

6. Ступінь окиснення Оксигену у більшості сполук –2, і лише в деяких сполуках йому приписують ступінь окиснення –1 (H2O2, Na2O2 або +2 (OF2).

7. Атоми багатьох хімічних елементів виявляють змінні ступені окиснення.

8. Ступінь окислення атома металу в сполуках позитивний і чисельно дорівнює його валентності.

9. Максимальний позитивний ступінь окиснення елемента, як правило, дорівнює номеру групи в періодичній системі, в якій знаходиться елемент.

10. Мінімальний ступінь окиснення для металів дорівнює нулю. Для неметалів у більшості випадків нижчий негативний ступінь окиснення дорівнює різниці між номером групи та цифрою вісім.

11. Ступінь окиснення атома, що утворює простий іон (складається з одного атома), дорівнює заряду цього іона.

Користуючись наведеними правилами, визначимо ступені окиснення хімічних елементів у сполуці H2SO4. Це складна речовина, яка складається з трьох хімічних елементів – Гідрогену Н, Сульфуру S та Оксигену О. Зазначимо ступені окиснення тих елементів, для яких вони є сталими. У нашому випадку це Гідроген Н та Оксиген О:Ступінь окиснення. Визначення ступеня окиснення атома елемента за хімічною формулою сполуки. Складання формули сполуки за відомими ступенями окиснення атомів елементів Ступінь окиснення. Визначення ступеня окиснення атома елемента за хімічною формулою сполуки. Складання формули сполуки за відомими ступенями окиснення атомів елементів.

Визначимо невідомий ступінь окиснення Сульфуру. Нехай ступінь окиснення Сульфуру в цій сполуці дорівнює хСтупінь окиснення. Визначення ступеня окиснення атома елемента за хімічною формулою сполуки. Складання формули сполуки за відомими ступенями окиснення атомів елементів.

Складемо рівняння, помноживши для кожного елемента його індекс на ступінь окиснення та добуту суму прирівняємо до нуля: 2 · (+1) + x + 4 · (-2) = 0

+2 + x - 8  = 0

x = +8 – 2 = +6

Отже, ступінь окиснення Сульфуру дорівнює плюс шість: Ступінь окиснення. Визначення ступеня окиснення атома елемента за хімічною формулою сполуки. Складання формули сполуки за відомими ступенями окиснення атомів елементів.

У наступному прикладі з’ясуємо, як можна скласти формулу сполуки за відомими ступенями окиснення атомів елементів. Складемо формулу ферум(III) оксиду. Слово «оксид» означає, що справа від символу Феруму треба записати символ Оксигену: FeO.

Зазначимо ступені окиснення хімічних елементів над їх символами. Ступінь окиснення Феруму вказана в назві в дужках (III), отже, дорівнює +3, ступінь окиснення Оксигену в оксидах –2 : Ступінь окиснення. Визначення ступеня окиснення атома елемента за хімічною формулою сполуки. Складання формули сполуки за відомими ступенями окиснення атомів елементів.

Знайдемо найменше спільне кратне для чисел 3 та 2, це 6. Розділемо число 6 на 3, одержимо число 2 – це індекс для Феруму. Розділемо число 6 на 2, одержимо число 3 – це індекс для Оксигену: Ступінь окиснення. Визначення ступеня окиснення атома елемента за хімічною формулою сполуки. Складання формули сполуки за відомими ступенями окиснення атомів елементів.

У наступному прикладі з’ясуємо, як можна скласти формулу сполуки за відомими ступенями окиснення атомів елементів та зарядами іонів. Складемо формулу кальцій ортофосфату. Слово «ортофосфат» означає, що справа від символу Кальцію треба записати кислотний залишок ортофосфатної кислоти: CaPO4.

Зазначимо ступінь окиснення Кальцію (правило номер чотири) та заряд кислотного залишку (за таблицею розчинності): Ступінь окиснення. Визначення ступеня окиснення атома елемента за хімічною формулою сполуки. Складання формули сполуки за відомими ступенями окиснення атомів елементів.

Знайдемо найменше спільне кратне для чисел 2 та 3, це 6. Розділемо число 6 на 2, одержимо число 3 – це індекс для Кальцію. Розділемо число 6 на 3, одержимо число 2 – це індекс для кислотного залишку: Ступінь окиснення. Визначення ступеня окиснення атома елемента за хімічною формулою сполуки. Складання формули сполуки за відомими ступенями окиснення атомів елементів.

 

1. Розставте ступені окиснення елементів у сполуках:

а) NaH, CaО, NH3, HCl, H2S, КОН, SiH4, H2O, H2;

    

б) CaH2, CO2, N2,  HF, CH4, Li2O, O3;

в) H2CO3, K3PO4, CaF2, Al2(SO4)3, Cu(OH)2, H2SO3, AlPO4, Fe(NO3)3.



Дата для учнів 21 групи                                            Дата для учнів 22 групи
      15.11.22                                                                                               02.11.22
                   Тема програми. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів.
   Урок №17. Тема. Принцип мінімальної енергії. Збуджений стан атома.
                                           Валентні  стани елементів.
    Опрацюйте матеріал: параграф 2 с.9 (стаття Енергія електронів."), параграф до статті " Ступені  окиснення ....."  на с.19 та виконайте вправу:
   Складіть електронні й графічні електронні формули атомів хімічних

 елементів з протонними числами: а) 7 і 15; б) 13 і 16. У кожній парі зазначте

 спільні і відмінні риси.

     Презентація на допомогу

https://naurok.com.ua/prezentaciya-elektronni-i-grafichni-elektronni-formuli-atomiv-s--p--d-elementiv-princip-minimalno-energi-302521.html

Виконати тест до 17.11.до 8.00  за посиланням

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1474857


Дата для учнів 21 групи                                            Дата для учнів 22 групи
08.11.22                                                                               19.10.22,    26.10.22
   01.11.22                Тема програми. Періодичний закон і періодична система хімічних                                                                                 елементів.  
Уроки№№15,16.  Тема. Явище періодичної зміни властивостей елементів і їхніх сполук на основі уявлень про електронну будову атомів. 
І. Для засвоє ння цієї теми продовжуйте вивчати параграф 2.
ІІ.Виконайте завдання:
 1. Визначте хімічний елемент за умовою завдання: а) протонне число атома становить 17
 б) кількість електронів у атомі становить 23
 в) нуклонне число дорівнює 9,
 г) кількість електронів — 4
 д) атом має на 2 протони більше, ніж атом Флуору

 2. Закінчіть речення:
а) до складу ядра атома входять ...;
б)заряд протона ...;
в)атомна орбіталь — це ...;
г)навколо ядра атома обертаються ..., заряджені ..., 
д) атом електронейтральний, тому що ...;
е)порядковий номер чисельно дорівнює ...;
ж)кількість енергетичних рівнів в електронній оболонці дорівнює ...;
з)кількість електронів на зовнішньому енергетичному рівні для елементів
головних підгруп дорівнює ... .

3. Установіть послідовність збільшення атомного радіуса у таких елементів:
а) Si; б) Mg; в) Al; г) Na.
4. Установіть послідовність збільшення електронегативності у таких елементів:
а) Si; б) Mg; в) Al; г) Na.
5. Установіть послідовність збільшення енергії йонізації у таких елементів:
а) Si; б) Mg; в) Al; г) Na

  6.До 08.00  10.11.22 пройти тестування


                        Тема програми. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів.                           Уроки №№13, 14. Тема. Явище періодичної зміни властивостей елементів і їхніх сполук на основі уявлень про електронну будову атомів.
    1.Вивчіть параграфи 1, 2. Виконайте письмово завдання №1-5 с.8, №10 с.9; №15- 17 с.15.
    2.Складіть електронну формулу атома Мg.
     3.Перегляньте презентацію і запишіть :
                         а) як змінюється радіус атома в межах періода?
                         б)  . як змінюється радіус атома в межах головних підгруп ?
                         в) як змінюється електронегативність елементів в межах періода?
                    г) як змінюється електронегативність елементів в межах головних підгруп ?

                  Підготовка до уроків  1-12за  підручником  
           О.Г. Ярошенко "Хімія",10кл., рівень стандарту, К., "Генеза",2018

 електронна версія:  https://pidruchnyk.com.ua/380-himiya-yaroshenko-10-klas.html  


  Тема програми. Багатоманітність та зв'язки між класами органічних речовин.(6 годин) 

                        Урок№12. Узагальнення знань.

До  року пройти тестування    

    https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3460803                            

      Тема програми. Багатоманітність та зв'язки між класами органічних речовин.(6 годин)                              

              Урок №11. Тема. Розрахункові задачі.  Обчислення за хімічними рівняннями кількості речовини, маси або об'єму за кількістю речовини, масою або об'ємом реагенту, що містить певну частку домішок.( повторення 1 курс).


       1. Розібрати пояснення розв'язку задач цього типу в підручнику О.Ярошенко "Хімія",р. стаyдарту, 2018р.,10кл.,параграф 13, с.81.Переписати на с.82 приклад розв'язання задачі.
    2.Розв'язати задачу №1,  с.83.Рубрика "Застосовуємо" (На допомогу:рівняння реакції до задачі №1
                                                              

                                                                          2CH4→C2H2 +3H2
                                                                   
                                      
 3.Можна переглянути відео з поясненням розв'язку задач цього типу:https://www.youtube.com/watch?v=RBRHX1xvNhI&ab_channel=ChemistryInfo

              Тема програми. Багатоманітність та зв'язки між класами органічних речовин.(6 годин)                               

у               Урок №10. Тема.Роль органічної хімії у розв'язанні сировинної, енергетичної, продовольчої
                                         проблем, створенні нових матеріалів.
   1.Опрацювати параграф 34 с.193 підручника О. Ярошенко "Хімія"2018р. ,переглянути 
презентацію https://www.youtube.com/watch?v=P2_puvtjTfU
і записати 1)Роль орг. хімії у розв'язанні сировинної проблеми.
                  2)Роль орг. хімії у розв'язанні енергетичної проблеми.
                  3)Роль орг. хімії у розв'язанні продовольчої проблеми.
                  4)Роль орг. хімії у створенні нових матеріалів.
    2.Підготувати проект "Найважливіші хімічні виробництва органічної хімії в Україні. 
     "Форма представлення проекту : презентація, буклет,повідомлення ,тощо.


Те      Тема програми. Багатоманітність та зв'язки між класами органічних речовин.(6 годин)

  0                      Урок №9. Тема.Загальні поняття про біологічно активні речовини(вітаміни,ферменти)

1).Опрацюйте параграф 33 підручника "Хімія" О. Ярошенко 10кл. і запишіть:

       1.Визначення вітамінів.

       2.Як класифікують вітаміни залежно від розчиності їх у воді?

       3.водорозчинні вітаміни.

       4.Жиророзчинні вітаміни

       5Біологічна роль вітамінів

       6.Ферменти.

2).Підготувати проект .

    Тема проекту:"Доцільність та шкідливість біологічно активних добавок."Форма представлення

    проекту: презентація, буклет,повідомлення ,тощо.

                                                

Тема програми. Багатоманітність та зв'язки між класами органічних речовин.(6 годин)

Урок№8.  Тема. Зв'язки між класами органічних речовин.


           1.
  Запишіть рівняння реакцій за допомогою яких можна здійснити перетворення:

                     (на допомогу: параграф 32 підручника О.Ярошенко)

1)   С2Н6     С2Н5Сl  → C2H5OH →   CH3CHO →  CH3COOH → CH3COONa

2)  C2H2→      C6H6  →     C6H5NO3

3)  CaC2      C2H → CH3CHO


Тема програми.Багатоманітність та зв'язки між класами органічних речовин.(6 годин)
                                         

                 Урок № 7 Тема. Зв'язки між  класами органічних речовин

Пригадайте класи органічних сполук і письмово виконайте вправи.

1.Вкажіть клас сполук:

С2H5OH 

CH4     

CH3COOH

C2H2

CH3NH2

CH3CHO

C3H5(OH)3
 2. Напишіть рівняння реакцій, необхідні  для здійснення перетворень:

(на допомогу: параграф 32 підручника О.Ярошенко) 

CH4   CH3Cl→  C3H8→  CO2



Тема програми. Синтетичні високомолекулярні речовини та полімерні матеріали 
                                  на їх  основі. 
                 Урок № 6.Тема. Синтетичні волокна.

Опрацювати параграф 31підручника  і записати:
1.Класифікацію хімічних волокон.
2.Навести по 3 приклади штучних і синтетичних волокон.
3.Яка різниця між штучними і синтетичними волокнами?
4.Підготувати проект ( форма представлення:  презентація  або буклет, або повідомлення, колекція зразків тканин) 

  Тема проекту: "Синтетичні волокна:їх значення,застосування у побуті та промисловості."

      Тема програми. Синтетичні високомолекулярні речовини та полімерні                                                  матеріали    на їх  основі. 

                                 Урок № 5. Тема.Вплив полімерних матеріалів на                                                     здоров'я  людини і  довкілля.

Прочитати,зробити тези.


П олімери по своїх властивостях належать до отруйних речовин і можуть спровокувати у людини досить великий список захворювань як центральної нервової системи, так і окремих органів. У певних випадках можливі ускладнення, які викликають інвалідність або навіть летальні випадки

 Дешевою і зручною пластиковою продукцією сьогодні користується, імовірно, кожна людина і не замислюється над питаннями її впливу на свій організм. Практично на жодному виробі із пластмаси не вказується, що при впливі на пластмасу зовнішніх факторів, таких як нагрівання та контакт з рідиною, зручні пляшки та тарілки виділяють шкідливі канцерогенні хімічні сполуки.

 Отрутою для людини можуть стати звичайні ручки, лінійки, пенали, у виробництві яких використовуються полімери. Нагадаємо, що одним з улюблених розваг хлопчиськ є так звана «димовуха» - тобто спалювання пластикових лінійок і інших предметів. Крім фосгену ПВХ містить діоксин, що викликає рак легенів і печінки, порушує протікання психічних процесів в організмі. Дитині досить лише один раз вдихнути повітря, що містить продукти горіння ПВХ, щоб одержати отруєння, головний біль і інші неприємності. Нажаль, роз'яснень таких небезпек від полімерів, дітям не даються

 Сучасний пластик становить серйозну проблему в екологічному масштабі. У зв'язку з вищевикладеним, з'являються повідомлення про одержання біодеградабельних пластмас, які руйнуються за допомогою мікроорганізмів. Такі пластмаси використовуються для виготовлення одноразового посуду та тари.

 

     З погляду екологічної освіти  полімер не сама екологічно безпечна речовина для здоров'я. Відсутність полімеру не небезпечно, однак, його наявність може бути «причиною багатьох неприємностей для здоров'я».

Підкреслимо, що вчені однозначно довели, що якщо вибирати зі сміття скло, метали та полімерні матеріали, то викиди діоксинів у навколишнє         середовище знижується більш ніж у десять разів.
             Особливою турботою держави повинна бути проблема утилізації побутових відходів з полімерів, що повинна проводитися на спеціальних переробних заводах з екологічною безпекою збереження середовища, особливо жилою зони людей.

 

Україна входить в число країн з найбільш високими обсягами накопичення відходів. Щорічно їх утворюється близько 700 млн.т., що в розрахунку на 1 кв.м становить близько 40млн.тон. Площа земель зайнята відходами становить близько 160 тис.га. Утилізується лише третина відходів.

 2 .Прочитайте статтю параграфа 29 "Пластмаси і довкілля" с.168   підручника О.Г. Ярошенко "Хімія", 10кл., р. стандарту, 2019 (можна електрону версію) і запишіть що саме Ви можете зробити для зменшення негативного впливу пластмас на довкілля.

  Підготуйте один із проєктів :
1. Рециклінг як єдиний цивілізований спосіб утилізації твердих побутових відходів.
2. Переробка побутовихвідходів в Україні та розвинених країнах світу.
3. Перспективи одержання і застосування полімерів із наперед заданими властивостями.
4. Дослідження маркування виробів із полмерних матеріалів і пластмас.

5. Виготовлення виробів із пластикових пляшок.

 Тема програми 1.Синтетичні високомолекулярні речовини та полімерні 

                                                            матеріали на їх основі. (4 години)


Урок№4. Синтетичні високомолекулярні речовини. Пластмаси. Каучуки, гума.(#29,30 с.162)

                                Тема програми 1. Синтетичні високомолекулярні речовини та полімерні 

                                                            матеріали на їх основі. (4 години)

Урок№ 3.Синтетичні високомолекулярні речовини. Полімери. Реакція полімерізації і                                 поліконденсації.(#28 с.158)

                              Тема програми.  Повторення  понять про органічні речовини (2 години)

Урок№2. Основні класи оксигеновмісних і нітрогеновмісних сполук (с.9, с.22,23)

                            Тема програми.  Повторення  понять про органічні речовини (2 години)

Урок№1. Вуглеводні. (с.7-9, с.20, 21)               

Немає коментарів:

Дописати коментар