Архів Дистанційне навчання з предмета "Хімія" для учнів І курсу (11, 12 групи)
Шановні учні! В цьому блозі я буду проводити з вами дистанційне навчання. Зв'язок будемо підтримувати за допомогою вайбера.
Підручник : О.Г. Ярошенко "Хімія",10кл., рівень стандарту, К., "Генеза",2018
електронна версія: https://pidruchnyk.com.ua/380-himiya-yaroshenko-10- klas.html
Детально і доступно матеріал з хімії представлено на платформі https://miyklas.com.ua/p
Тут же є і тренувальні вправи для вивчення предмета.
29.03.23 Тема програми. Оксигеновмісні органічні сполуки.
Урок № 28. Жири як
представники естерів.
Вивчіть матеріал підручника &18 с.105,
запишіть: склад жирів,
до якого класу органічних сполук належать жири,
формули гліцерину, пальмітинової, стеаринової, олеїнової кислот,
реакцію гідролізу жиру в загальному вигляді,
класифікацію жирів.
Урок № 27. Тема. Естери.
Вивчіть & 17 підручника (с.101) , & 18 до с.106, запишіть:
1.
визначення реакції естерифікації,
2.приклад
реакції естерифікації (рівняння реакції),
3.гідроліз
естерів
4.знаходження в
природі, використання естерів
До 23.03.23 до 20.00 пройти тестування
Число для учнів 12групи Число для учнів 11групи
15.03.23 Тема програми. Оксигеновмісні органічні сполуки. 15.03.23
Урок №26.Тема. Хімічні властивості насичених
одноосновних
карбонових кислот.
Опрацюйте & 17 підручника, перегляньте презентацію (див. урок 25) і запишіть рівняння реакцій, що характеризують
хім. властивості карбонових кислот.
Перегляньте відео і оформіть лаб. дослід №1.
Лабораторний дослід №1.
Тема. Виявлення органічних кислот у харчових продуктах.
Взяли:
Спостерігали:
Висновок:
08.03.23 Тема програми. Оксигеновмісні органічні сполуки 08.03.23
Урок № 25. Тема. Карбонові кислоти.
1.Опрацюйте & 16 підручника, перегляньте презентацію і запишіть
https://naurok.com.ua/prezentaciya-karbonovi-kisloti-9-klas-11194.html
1.Визначення карбонових кислот
2.як називається функціональна група карбонових кислот?
3.назву і формулу карбоксильної групи
4.класифікації карбонових кислот
5.молекулярні і структурні формули метанової, етанової (оцтової),
пропанової , пальмітинової, стеаринової кислот
6.фіз.властивості карбонових кислот
7.Із яких двох функціональних груп складається карбоксильна група?
2.Виконайте письмово №2, №3 с. 99 (Застосуємо)
Урок №24. Тема. Хімічні властивості етаналю, його одержання.
Вивчити & 15, переглянути відео лаб. дослідів
https://www.youtube.com/watch?v=RAgZBtGaESg&ab_channel=rest
Записати: 1. рівняння реакцій до яких вступають альдегіли,
2. якісні реакції на альдегідну групу,
3.реакції одержання етаналю.
До 20.00 03.03.23 пройти тестування
Урок №23. Тема. Альдегіди.
Вивчіти & 15 до статті "Хім. властивості етаналю" с.90. Виконати № 2 рубрики"Застосовуємо" с.93.
https://naurok.com.ua/prezentaciya-z-temi-aldegidi-fizichni-ta-himichni-vlastivosti-212809.html
Урок № 22. Тема. Фенол.
1. Опрацюйте &14 підручника, перегляньте презентацію і запишіть фізичні і хімічні властивості фенолу
https://naurok.com.ua/prezentaciya-fenol-yogo-vlastivosti-85564.html
2.До 08.00 17.02.2023р. пройти тестування
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7479029
3.Підготуйте навчальні проєкти:
11.Екологічна безпечність застосування і одержання фенолу.
12.Виявлення фенолу в екстракті зеленого чаю або гуаші.
- https://naurok.com.ua/prezentaciya-zagalna-harakteristika-spirtiv-221490.html
- Пройти тестування до 27.01.23 до 08.01.23
- https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8250246
- Число для учнів 12групи Число для учнів 11групи
А) СН4 → С2Н2 → С2Н4 → С2Н2 → С6Н6
Б) С2Н4 → С2Н5Сl → С4Н10 → С4Н8.
(Взаємозв'язок між вуглеводнями. під час хімічних реакцій вуглеводні можуть перетворюватися одні на одних.)
Як і в неорганічній хімії, взаємозв'язки між речовинами виражають ланцюжками перетворень.
ІІІ.Підготуйте і представте проєкти у формі презентації або буклету, або повідомлення, тощо.
№4. Октанове число та якість бензину.
№.5. Цетанове число дизельного палива.
№6. Ароматичні сполуки навколо нас.
№7. Смог як хімічне явище.
№8. Коксування вугілля: продукти та їх використання.
№9. Біогаз.
№10. Вплив на довкілля вуглеводів та їхніх похідних.
Застосування вуглеводнів.
Вам уже відомо з курсу хімії 9 класу про широкий спектр застосування вуглеводнів у суспільному виробництві. Вивчаючи окремих представників цього класу речовин, ви дізналися про сфери їх застосування. Узагальнимо ці відомості, С2Н4 → С2Н5Сl → С4Н10 → С4Н8.
Рис. 22. Схема застосування вуглеводнів
Застосування галогенопохідних вуглеводнів.
хлорометан СH3Сl — як добавка до ракетного палива та для синтезу багатьох органічних речовин, виробництва гербіцидів;
дихлорометан СH2Сl2 — для виготовлення лікувальних препаратів, зокрема анестезувальних, засобів захисту рослин, як розчинник і клей для склеювання різних видів пластику та оргскла;
трихлорометан СНСl3 (хлороформ) — для місцевого й загального наркозу, як розчинник у фармації, у виробництві пестицидів;
тетрахлорометан ССl4 — як холодоагент у холодильних установках, розчинник органічних речовин, у вогнегасниках;
1,2-дихлороетан СН2Сl-СН2Сl — для знезараження зерносховищ, боротьби з виноградною філоксерою.
Важливими для сільського господарства є галогенопохідні бензену. Їх використовують для хімічного захисту рослин: знищення шкідників сільськогосподарських культур, бур'янів, запобігання грибковим захворюванням рослин. Загальна назва цих сполук — «пестициди». Наприклад,
1,2,3,4,5,6-гексахлороциклогексан (гексахлоран) С6Н6Сl6 використовують у сільському господарстві як засіб боротьби зі шкідниками рослин;
гексахлоробензен С6Сl6 — для протруювання насіння зернових культур перед висівом, що забезпечує стійкість посівів до ураження хворобами.
За призначенням пестициди поділяють на: гербіциди — засоби боротьби з бур'янами; зооциди — для боротьби з комахами-шкідниками та гризунами; фунгіциди — засоби профілактики та боротьби з грибковими захворюваннями рослин і тварин.
Пестициди — отрутохімікати, які мають здатність проникати в організм людини через органи дихання, травлення та шкіру. Тому, застосовуючи їх у побуті, треба дотримуватися правил безпечного поводження з хімічними речовинами. Зокрема, обов'язково надягати рукавички, маску та спеціальний одяг; захищати очі прозорими окулярами; волосся ховати під головний убір (рис. 23).
Рис. 23. Засоби безпеки під час роботи з пестицидами
Як бачимо, використання галогенопохідних має практичне значення. Вони здебільшого є корисними помічниками в боротьбі з гризунами, бур'янами, хворобами ягідних кущів і винограду.
Зверніть увагу! Вуглеводні та їхні галогенопохідні в разі неправильного застосування можуть завдавати значної шкоди людині. Так, суміші метану з киснем, етину з киснем і повітрям є вибухонебезпечними. Це спричиняє вибухи газу в шахтах, побуті, що призводить до важких наслідків. Зокрема, люди можуть втрачати працездатність, у найгіршому разі — життя. Тому під час роботи з ними необхідно суворо дотримуватися правил безпеки.
Неправильне використання засобів захисту рослин (пестицидів) завдає шкоди довкіллю: забруднюються ґрунти, повітря, вода. Значна кількість пестицидів потрапляє в рослини, а по ланцюгу живлення — в організми тварин і людини. В організм людини вони потрапляють через шлунково-кишковий тракт, шкіру, органи дихання.
Недотримання норм технологічних процесів призводить до надмірних викидів шкідливих речовин в атмосферу, які під час грози повертаються на землю кислотними дощами. Це шкодить нормальному росту й розвитку рослинного й тваринного світу, нищить деякі ареали рідкісних рослин, забруднює водойми.
Екологічні наслідки порушення технологій добування і застосування вуглеводнів та їхніх похідних. Екологічний аспект хімії вуглеводнів пов'язаний з добуванням і переробкою нафти, газу, кам'яного вугілля та використанням їх як сировини. Загрозою для екології є розливи нафти під час її добування та транспортування (рис. 24, а), спалювання супутніх нафтових газів, утворення побічних продуктів переробки. Унаслідок видобутку кам'яного вугілля засмічуються великі площі землі, які потребують рекультивації. До чинників, що впливають на екологію, належать викиди в атмосферу токсичних газів під час роботи теплових електростанцій (рис. 24, б) і двигунів внутрішнього згоряння.
Рис. 24. Екологічні наслідки порушення технологій: а — нафтова пляма; б — викиди газів в атмосферу
Загрозу становить і збільшення обсягів виробництва пластмас, які не розкладаються впродовж тривалого часу, що призводить до їх накопичення (рис. 25).
Рис. 25. Загрози накопичення пластмас на смітниках (а) і в природних умовах (б)
Зростання виробництва полімерних матеріалів потребує переробки відходів цієї галузі. Збір, транспортування та зберігання полімерних відходів нині становить соціальну проблему. Важливою є і технологічна проблема: пошук економічно вигідного способу сортування, очищення та переробки вторинної полімерної сировини.
Урок №13. Тема. Арени. Бензен.
1. Прочитайте цю тему у параграфі 8 підручника та перегляньте презентацію, складіть конспект.
https://vseosvita.ua/library/prezentacia-10-klas-areni-benzen-490157.html
2. Виконайте вправи №1 - №3 с.61 рубрика "Застосовуємо" та розв'яжіть задачу№6 на с.6
|
- 1. До складу молекул алкану входять 9 атомів Карбону. Користуючись загальною формулою гомологічного ряду, установіть склад молекули алкану, виведіть його молекулярну формулу та дайте назву.
- 2. Маса алкану об'ємом 1 л (н. у.) становить 1,964. Виведіть молекулярну формулу сполуки. Дайте їй назву
- 3. Яка формула газу, що є насиченим вуглеводнем, якщо маса 5,6л його (н.у.) становить 11г?
- приклади розв'язання задач цього типу можна подивитись у презентації
+3O2→2CO↑+4H2O;CH4+O2→C+2H2O
2
- 1. Формула алкану містить 13 атомів Карбону. Запиши хімічну формулу сполуки та визнач масу 9,2 моль
- 2.Склади структурну формулу сполуки 4-етил-2,3-диметилоктан
- 3. Укажи хімічну формулу алкану, молярна маса якого становить 184 г/моль.
Урок№ 7. Розрахункові задачі. Виведення молекулярної формули речовини за масовими частками елементів. (#2 с.23)
У відео пояснюється розв'язок задач данного типу.
Розв'язати задачу:
Виведіть формулу вуглеводню, масова частка Карбону в якому становить 0,8276 а відносна густина за повітрям дорівнює 2.
Тема програми. Теорія будови органічних сполук.
Урок№ 6. Ковалентні карбон-карбонові зв'язки у молекулах органічних сполук. (#2 с.19-23)
https://naurok.com.ua/urok-klasifikaciya-organichnih-rechovin-1349.html
Навчальний проєкт 1. Ізомери у природі.
Тема програми. Теорія будови органічних сполук. (4 години)
Урок№ 4. Теорія будови органічних сполук. (#1 с.13)
Навчальний проєкт 2. Історія створення та
розвитку теорії будови органічних сполук.
Урок№1. Склад, властивості, застосування окремих представників вуглеводнів(метан,етан,
етен, етин). (с.7 - 9)
Урок№ 2. Склад, властивості, застосування окремих представників оксигеновмісних (метанол, етанол, гліцерол, етанова кислота) і нітрогеновмісних(аміноетанова кислота) органічних речовин. ( с.9 -11)
Урок №3. Діагностична контрольна робота.
Завдання
№1 -№4 с.11
Немає коментарів:
Дописати коментар